Heb je een Volvo V70 of ben je van er een te kopen dan moet je even op de volgende zwakke punten letten.
Distributieriem
De Distributieriem is geen zwak punt met wel onderhoudsgevoelig. Deze moet je tijdig vervangen. Bij de Volvo V70 kan hij ongeveer 10 jaar mee of 160.000km draaien. Voordat je deze waardes bereikt kun je de distributieriem het beste gaan vervangen om te voorkomen dat hij breekt en je motorblok in de soep loopt.
Gratis bod op je huidige auto?
Airco
De Airco is een zwak punt bij de Volvo V70. De condensor gaat wel eens lek waardoor je lekkage krijgt. Daarnaast raakt de magneet koppeling van de aircopomp defect. Beide geven het probleem dat de airco niet meer koud wordt.
Ophanging
De ophanging van de Volvo V70 is slijtagegevoelig. Dit kan gebonk en gekraak veroorzaken. Ook de draagarmrubbers zijn wat zwakker. Dit kan gekraak opleveren bij verkeersdrempels.
Handrem voering
De handrem voering laat wel eens los. Dit kan gebonk aan de achterkant veroorzaken. Als je de handrem hard omhoog trekt en weer laat zakken kan het zijn dat hij moeilijk terug komt en/of blijft hangen.
Roestvorming
Controleer aan de onderkant van de deuren ter hoogte van de rubbers of er roestvorming optreed. Roest is een bekend punt op deze plek.
Automatenbak
De automaat van de Volvo V70 kan het probleem vertonen dat het overschakelen naar de D (drive) niet soepel gaat, een vertraging oplevert of een schok oplevert. Dit zijn signalen om te automatenbak na te laten kijken.
Deursloten
De deursloten bij de Volvo V70 willen wel eens problemen veroorzaken. Hierdoor kunnen ze bijvoorbeeld niet meer met de sleutel geopend of gesloten worden. Vervangen van het slot is dan de oplossing.
Onderhoud
Wilt u langer genieten van uw Volvo V70 dan raden wij u aan om altijd een onderhoudsbeurt uit te laten voeren om de bedrijfszekerheid te kunnen waarborgen.
Lees V40 problemen