⭐⭐⭐ Op deze pagina tref je een overzicht van zwakke punten en bekende problemen bij de Volvo C30
Distributieriem C30
Niet alle Volvo C30 modellen hebben een distributieriem. Sommige uitvoeringen hebben een distributieketting. Een distributieketting kent geen onderhoud maar een distributieriem wel. Een distributieriem heeft een beperkte levensduur. Gemiddeld zo’n 120.000 km of 8 jaar. Bij deze waardes moet de distributieriem vervangen worden om te voorkomen dat hij breekt. Een gebroken distributieriem lijdt in bijna alle gevallen tot ernstige motorschade welke in de duizenden euro’s kan lopen. De waterpomp wordt tevens aangedreven door de distributieriem dus het is raadzaam om deze tevens preventief te vervangen. De levensduur van de waterpomp ligt rond de 150.000 kilometer. Een defecte waterpomp kan gaan lekker en zwaarder lopen. Als de waterpomp achteraf vervangen moet worden moet de distributieriem weer los en deze wordt nooit terug geplaatst. Hiervoor komt altijd een nieuwe in de plek.
Gratis bod op je huidige auto?
Versnellingsbak
Een bekend probleem bij de Volvo C30 is dat de versnellingsbak een storend (tikkend/klikkend) geluid kan maken bij het doorschakelen.
Aanjager
De aanjager van de Volvo C30 welke ter behoeve is van het ventilatiesysteem wil wel eens defect raken. Hierbij moeten er of niet weerstanden geplaatst worden of een compleet nieuwe motor.
Airco problemen
Er zijn diverse aircoproblemen bekend bij de Volvo C30. De meest voorkomende is een defecte condensor. De condensor raakt vaak lek waardoor het koudemiddel ontsnapt. Hierdoor wordt de airco niet meer koud. De condensor moet dan vervangen worden. Deze reparatie kost rond de 800,- euro bij een Volvo garage.
EGR klep
Ook de Volvo C30 kent problemen met de EGR klep. Deze raakt vervuild welke vervolgens diverse storingen tot gevolg kan hebben. Ook raakt de EGR klep wel eens defect waarbij hij vervangen moet worden.
Injector probleem
Er zijn een aantal Volvo C30 uitvoeringen met zwakke injectoren (verstuivers). Deze kunnen defect raken bij 150.000 km. Injectoren zijn erg duur. Reparaties kunnen tussen de 1000 en 2000 euro kosten.
Dubbel massa vliegwiel
Het dubbelmassavliegwiel bij de Volvo C30 kan tussen de 150.000 en 200.000 defect raken. De auto kan gaan bokken, een vreemd geluid maken bij de auto afzetten en het koppelingspedaal kan trillen. Het dubbelmassavliegwiel is een onderdeel van de koppeling waarbij in veel gevallen ook de koppeling vervangen moet worden. Hier komt veel arbeid bij kijken en de onderdelen zijn vrij kostbaar. Deze reparatie ligt ruim boven de 1000 euro.
Softwareupdates
Er zijn diverse software updates uitgebracht door Volvo. Heeft uw Volvo C30 problemen waarbij het motormanagement lampje gaat branden dan kan een software-update soms een uitkomst bieden.